Såhär ansluter du
Att koppla ihop Starweb med Packflow är enkelt, följ bara stegen nedan.
- Registrera ett konto eller logga in här.
- När du loggat in går du till Meny -> Konto.
- Komplettera din företaginformation, den används som avsändaradress när du sen ska boka frakter.
- Logg in till Admin. Gå via menyn: Inställningar > Starweb API. Klicka på Hantera API-klienter (ser du inte API? Kontakta support@starweb.se för att aktivera).
- Klicka på Lägg till ny klient.
- Under API-grupp väljer du Packflow.
- Skriv ett valfritt namn i fältet Klient-id t.ex. ditt butiksnamn.
- Välj följande rättigheter: Produkter, Kunder, Ordrar
- Klicka på den gröna diskett-ikonen för att spara. Nu kommer du se Klienthemlighet (API-Hemlighet). Kopiera och spara den.
- För mer detaljerad beskrivning av ovanstående steg, vänligen besök Starwebs hjälpavsnitt.
- När du loggat in till Packflow går du till Meny > Inställningar.
- Klicka på den dropdown som heter Plattform. Välj Starweb.
- I blocket som läggs till finns det nu 3 fällt du behöver fylla i.
- API-Domän: Här anger du er starweb domän, även kallad permalänk hos Starweb.
- API-nyckel: packflow.XXX (XXX är namnet du använde när du skapade nyckeln hos Starweb.
- API-hemliget: Klienthemlighet som du fick se när nyckeln skapades och som du förhoppningsvis sparade (annars skapa om den).
- Om du går till Meny > Orders så ska du se din Starweb anslutning och kan nu hämta ner orders.
- Klicka Hämta vid din nya anslutning inne på Meny > Orders.
- Om det finns nya orders att hämta, som inte levererats så hämtas de nu ner.
- Kryssa för de orders du vill behandla. Klicka på pilen vid översta kryssrutan (rubrikraden), för att öppna Action-menyn.
- Välj om du vill Boka frakter, eller öppna Följesedlar, Plocklista m.m.
- Via Action-menyn kan du ladda ner de dokument du behöver, alternativt Skicka allt till e-post, eller direktutskrift.
- Nu kan du i samma meny välja Fulfill orders. Nu återkopplas vilken transportör samt spårningsnummer till ordern i din plattform. Ordern kommer också levereras i plattformen och kunden får e-post ang. leverans (om det är inställt).
- Klicka på Skickade, för att se alla orders som är Fulfilled.